Työläämpi pyöränsuuntaus

Kemoralla käydessä huomattiin tosiaan monia asioita. Wisefabin toimimattomuus V1 mallissa oli yksi iso harmi ja tiesti tuo takapää kismitti aikatavalla. Perjantaina kaustisellle ajaessa päätettiin että nyt alotetaan sillä takapään vahvistamisella. Serkkupoika Jimi Virkkala tuli kaveriksi putsaamaan massoja sekä luokkahitsarina vähän hitsaamaankin ja huomattiin, että joku on joskus tuon palan vaihtanut. En ymmärrä miksi mutta se on tehty kyllä vasemmalla jalalla. Eli ei ollut hitsattu sitä edes kiinni. Tämän lisäksi rasitus oli repinyt sitä ylhäältä halki ja näin ollen joutu oikein korjauspalankin touhuamaan sinne ylänurkkaan. Paikka siis vahvikehitsattiin likimain 100%saumalla koska pelti oli vielä ehjää ja paksua. Tämän kaveriksi iskettiin sinne lisävahvikkeet 5mm teräksestä. Uskon että pysynee kiinni nyt toistaiseksi sen mitä voi ikinä tarvita, mutta oli tehty kyllä karhunpalvelus tässä. Toinen puoli oli ihan kunnossa vielä tehtaan papan jäljiltä.

Etupään rapukävely ongelman ratkaisu oli pitkän mietinnän tulos. Tarvitaan siis positiivinen ackermann jotta autolla voi olla minun käsiini looginen tuntuma.

Tässä teoriassa homman toimintaperiaate:

Kuten kuvasta näette, niin alimmainen on siis Wisefabin tapa tehdä tuo vanhanmallin kitti. Joka aiheuttaa sen, että auton seuraava rengas jarruttaa eteenpäin menoa ja vasen sivuttais liikettä. Joten sotii itseään vastaan. Tämä korjattiin alatukivarren kiinnitystä liikuttamalla 25mm sisäänpäin. Silloin nivelpiste joka kuvassa on korjaantuu ja raidetangon kiinnityspiste menee ulommas. Saadaan positiivinen ackermann.

Kuvan tavalla hommaa speksattiin ja todettiin toimivaksi. Olka-akseli leikattiin poikki ja hitsattiin kuumana kiinni kovalla virralla 25mm ulommas jigin varmistaessa kiinnityksen.

Kuva on joo aika raju laatuinen, mutta käsityksen saa. Seuraavassa kuvassa toivottu efekti on toiminnassa ja uskon että on n.100x parempi ja loogisempi ohjaus kuin aikaisemmin.

Ennen

Jälkeen

Huomannette että hommassa on aika isokin ero. Vakio raidepäät riitti tähän modaukseen ja se mistä ajatus tähän tuli, oli se että esim. CNC71 kitissä alatukivarren nivelpistettä siiretään tämän efektin aikaansaamiseksi. Tässä se vain tehtiin olka-akseliin, jotta osat käy ristiin wisefabilta edelleen. Ei tarvi kisapaikalla alkaa etsimään customi osia jos olka-akseli kestää ja kestäähän se!

Seuraavaksi päivitetään enää polttainepuoli, niin ollaan suomeksi viivalle valmis tuote!

Katso jakso: YOUTUBESTA

Jaa artikkeli:

Yhteistyössä

Yhteistyössä

© 2023 Drift Junkie
Crafted by

Kokotaulukko

Koko
Leveys cm*
Pituus cm*
XS
51
64
S
54
66,5
M
57
69
L
60
71,5
XL
63
74
XXL
66
76.5
3XL
69
79
4XL
72
83,5
Tol +/-
2
2